Dotykiem Wiatru - forum poezji amatorskiej.
Tej wiosny - Wersja do druku

+- Dotykiem Wiatru - forum poezji amatorskiej. (http://dotykiemwiatru.grd.pl)
+-- Dział: Poetica (/forum-5.html)
+--- Dział: Wiersze rymowane (/forum-14.html)
+--- Wątek: Tej wiosny (/thread-1308.html)



Tej wiosny - Snowboarder - 2009-01-19 11:38:54

Bądź dla mnie bosa o świcie nad ranem.
Stopami dotykać będziemy ziemi,
A świeża przytuli rosa nasze sny.

Bądź mi powietrzem rześkim i różanym.
Niech słońce grzywą usta rozpromieni,
Przy pocałunku, Twoje. Niech kwitną bzy,

Niech podsycają miłość aromatem,
Gdy wszechświat tańczyć będzie nam radośnie,
Przystrajając życiem wszystkie rośliny.

Niech śmieją się do nas lilie szczerbate
- Takie młode, zakochane we wiośnie,
Narodzi się cud piękna z jednej gliny.


- Guest - 2009-01-19 19:06:29

Nie chcę popadać w mentorski ton.
Jak niektórzy pewnie wiedzą nie znam się na poezji.
Podywaguję sobie więc tak zupełnie niezobowiązująco a Ty, Snowboarderze nie bierz sobie mojego bajania zbytnio do serca ;-)

Widzę zadatki na naprawdę dobry wiersz.
Musisz jednak popracować nad rytmem.
Bardzo się gubi. To chyba zasługa rymu męskiego niepotrzebnie w żeńskie wplecionego.
Dużo tu zbędnych inwersji. Kładą średniówkę.

No i kwiatek najciekawszy

snowboarder napisał(a):Takie młode, zakochane we wiośnie,

Tłuścioch ewidentnie służy naciągnięciu ilości sylab w wersie.
Zabieg słuszny ale należy tego dokonać używając poprawnej polszczyzny Smile


A tom się rozpisał... ;P ;P ;P


- Dopota - 2009-01-19 21:16:31

a może tak dziesięcio - zgłoskowiec by z tego materiału skroić?


- Guest - 2009-01-19 21:23:03

Myślę, że śmiało można zostawić jedenaście.
To dość dobry rytm.
Wystarczy uporządkować średniówkę...


- Snowboarder - 2009-01-19 22:01:24

Spokojnie. Mnie trudno wyprowadzic z równowagi.
Średniówkę opanuję w tym roku, także i swoje wiersze stare, jak ten,
dopracuję.

to pogrubione jest prawidłowe, więc prosiłbym nie wytykac mi, tego że